مدت گارانتی لوازم خانگی

درباره مدت گارانتی لوازم خانگی چه می‌دانید؟

مدت گارانتی این یخچال چقدر است؟ زمان گارانتی این تلویزیون چطور محاسبه می‌شود؟ اگر قصد خرید لوازم خانگی دارید و از مصرف‌کنندگان لوازم خانگی برندهای مختلف هستید، احتمالا این سوالات در ذهنتان ایجاد شده است. در این مقاله به تمام سوالات شما درباره مدت گارانتی لوازم خانگی پاسخ می‌دهیم. حتما هنگام خرید لوازم خانگی به خدمات پس از فروش و گارانتی آن توجه کرده اید. زمان گارانتی هر محصولی که توسط شرکت‌های معتبر ایرانی یا خارجی تولید شده باشد، روی کارت ضمانت آن درج شده است. همچنین هر تولیدکننده زمان متفاوتی را برای ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان خود در نظر می‌گیرد. می‌شود گفت که شرکت‌های بزرگ دنیا در زمینه لوازم خانگی به خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات خود توجه ویژه‌ای دارند.

مدت گارانتی در لوازم خانگی چقدر است؟

شرکت‌های معتبر ایرانی و خارجی که تولیدکننده محصولات و لوازم خانگی هستند، مدت زمان گارانتی را روی کارت محصول درج می‌کنند. این زمان معمولا از زمان خرید و نصب لوازم خانگی شروع و تا پایان دوره ۱ ساله، ۲ ساله و حتی ۵ ساله نیز ادامه دارد. برخی از محصولات دارای شرایط ویژه‌ای مانند گارانتی عمر مفید موتور هستند.

ضمانت‌نامه این محصولات ۱۰ سال (۱۲۰ ماه) اعتبار دارد که از زمان تولید آن محاسبه می‌شود. تاریخ تولید محصولات معمولا در کارت گارانتی یا پشت برگه آن درج می‌شوند. سوالی که پیش می‌آید این است که این زمان چطور محاسبه می‌شود؟ آیا شرکت‌های تولیدکننده برای ارائه خدمات پس‌ از فروش روش خاصی در نظر می‌گیرند؟ چطور برخی از محصولات یک کارخانه گارانتی ۱۲ ماهه دارد؟ و بعضی از آن‌ها ۱۸ ماه یا بیشتر؟ در ادامه مقاله به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

زمان گارانتی یخچال چقدر است؟

زمان گارانتی یخچال در برندهای مختلف متفاوت است و هر برند زمانی را برای ارائه خدمات پس از فروش به مصرف‌کنندگان خود در نظر می‌گیرد. زمان ضمانت انواع یخچال و یخچال فریزر ساید بای ساید برای برندهای اسنوا، دوو و بست از تاریخ نصب آن به‌مدت ۲۴ ماه بعد محاسبه می‌شود. همچنین مدت زمان ضمانت کمپرسور انواع یخچال، فریزر، یخچال فریزر و ساید بای ساید به‌مدت ۶۰ ماه از تاریخ نصب محصول است.

مدت گارانتی لباسشویی چقدر است؟

در مورد لباسشویی هم به همین صورت است، برندهای بزرگ یک بازه زمانی مشخص را برای ضمانت محصولات خود در نظر گرفته‌اند. در این مدت مشخص، آن‌ها موظف به ارائه خدمات پس از فروش‌ به مصرف‌کنندگان خود هستند. به‌طور کلی مدت ضمانت برای انواع لباسشویی اتوماتیک از تاریخ نصب کالا به‌مدت ۱۸ ماه است. علاوه‌بر این، ضمانت ویژه برای قطعات خاص از زمان نصب، تنها به محصولاتی تعلق می‌گیرد که بر روی محصول برچسب هولوگرام مربوطه درج شده باشد.

چه مواردی گارانتی را باطل می‌کند؟

بعضی از افراد از موارد ابطال گارانتی اطلاع ندارند و این عدم آگاهی باعث می‌شود ضمانت‌نامه خود را از دست بدهند. برای جلوگیری از این اتفاق، توصیه می‌کنیم نکات زیر را بخوانید.

  • خرابی‌ها و آسیب‌های ناشی از اتصال غلط یا ارتباط محصول با سایر دستگاه‌ها، تجهیزات یا لوازم جانبی غیرسازگار یا معیوب.
  • آسیب دیدگی و صدمات ناشی از ضربه، سقوط، حمل و نقل، نوسانات برق، تماس با نفوذ آب، رطوبت و مواد شیمیایی، زنگ زدگی و پوسیدگی، آتش سوزی و حوادث طبیعی.
  • آسیب‌های ناشی از نظافت صفحه نمایش و پنل محصول با هر وسیله یا ماده شوینده.
  • استفاده نادرست و نامتعارف از دستگاه (عدم توجه به دستورالعمل‌های مندرج در دفترچه راهنما)
  • دستگاه‌هایی که توسط اشخاصی غیر از تکنسین‌ها و نمایندگان مجاز انتخاب سرویس نصب، دستکاری و یا تعمیر شده باشند.
  • تغییر محل نصب و یا هر نوع تعمیر توسط مصرف‌کننده، ضمانت دستگاه را باطل می‌کند و عواقب و خطرات احتمالی آن به عهده مصرف‌کننده است.
  • ضمانت‌نامه مفقود و یا متن آن مخدوش شده باشد.
تعیین مدت گارانتی لوازم خانگی

معیار تعیین مدت گارانتی لوازم خانگی توسط برند‌ها چیست؟

اگر درباره نحوه تعیین زمان گارانتی لوازم خانگی کنجکاو هستید، باید با بحث چرخه عمر محصول آشنا شوید. هر محصول قبل و بعد از ورود به بازار مراحل رشد، بلوغ و افول را طی می‌کند. در حقیقت تعیین زمان گارانتی به مسیری که یک یخچال از ابتدای تولید تا زوال خود طی می‌کند، بستگی دارد.

قطعات و کیفیت محصولات تولیدشده، تعیین می‌کند که هر محصول چه مدت زمانی گارانتی دارد. ممکن است برخی از محصولات دیرتر به خدمات پس‌ از فروش نیاز داشته باشند و برخی محصولات سریع‌تر. برندهای معتبر و بزرگ در استفاده از قطعات محصولات خود، آن‌ها را از جهات مختلف آزمایش و بررسی می‌کنند.

باتوجه به این موضوع، هرقدر که مواد استفاده شده در محصول بادوام و باکیفیت باشند و چرخه عمر طولانی‌تری داشته باشند، نیاز آن‌ها به خدمات پس از فروش، کاهش می‌یابد.

این نکته را در نظر بگیرید که خطاهای انسانی، حمل‌ونقل کالا از کارخانه به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌ها و مشکلات موقع تولید می‌توانند برای محصول مشکلاتی را ایجاد کنند که در طول زمان بروز پیدا می‌کند.

شرکت‌های بزرگ لوازم خانگی در زمینه گارانتی چه می‌کنند؟

همه تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی یک آزمایشگاه پیشرفته برای سنجش اعتبار محصولات خود دارند. این شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا قبل از تولید و عرضه محصول به بازار، ایرادات و مشکلات آن را به حداقل برسانند. با این حال، وجود یک گارانتی جامع و معتبر نه تنها ضروری است، بلکه تجربه یک خرید قابل اطمینان را برای شما رقم می‌زند.

این روزها پرچم‌داران لوازم خانگی در ایران، محصولاتی را تولید و عرضه می‌کنند که بدون خطا تولید شده‌اند. با این حال بعضی از محصولات موقع باربری دچار مشکل می‌شوند. به همین علت وجود یک ضمانت‌نامه معتبر، ضروری و لازم است. در ادامه با برند معتبر ایرانی آشنا می‌شوید که در زمینه گارانتی و خدمات پس از فروش، خدمات جامعی ارائه می‌دهد.

خدمات پس از فروش لباسشویی

انتخاب سرویس خدمات جامع پس از فروش لوازم خانگی در ایران

تیم خدمات پس از فروش انتخاب سرویس در حوزه لوازم خانگی به مشتریان برندهای اسنوا، دوو و بست خدمت‌رسانی می‌کند. انتخاب سرویس در راستای جلب رضایت شما مصرف‌کنندگان، خدماتی با بیشترین کیفیت و در سطح بین‌المللی ارائه می‌دهد.

از جمله شرایط گارانتی انتخاب سرویس عبارت‌اند از:

  • نصب و راه‌اندازی لوازم خانگی
  • ارائه کارت گارانتی هولوگرام‌دار به سرویس‌کار مجاز انتخاب سرویس
  • محصول را برای مصارف خانگی استفاده کرده باشید
  • تعمیر و تعویض قطعاتی که توسط نمایندگان مجاز انتخاب سرویس انجام شده باشد

البته این نکته را فراموش نکنید که مشکلات ناشی از فرستنده‌های تلویزیونی، آنتن‌ها و فرستنده‌های مخابراتی شامل ضمانت‎نامه نمی‌شوند.

راه ارتباطی شما با انتخاب سرویس، شماره‌ رایگان ۱۶۹۹ است. مرکز تماس مشتریان انتخاب سرویس، شنونده انتقادات و دغدغه افرادی‌ است که از محصولات لوازم خانگی اسنوا، دوو و بست استفاده می‌کنند. این مرکز در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته، پاسخ‌گوی نیازهای شما است. جهت درخواست نصب محصول خریداری شده، درخواست تعمیر محصولات و تمامی درخواست‌های مورد نیاز با انتخاب سرویس در ارتباط باشید.

سخن آخر

در این مطلب درباره مدت گارانتی لوازم خانگی خواندید. در ابتدا فهمیدید که زمان گارانتی لوازم خانگی چقدر است و چطور محاسبه می‌شود و در آخر نیز با خدمات جامع پس از فروش انتخاب سرویس در حوزه لوازم خانگی َآشنا شدید. امیدواریم در این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ داده باشیم. سپاس که تا انتها همراه ما بودید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *