6 نکته مهم برای تمیز کردن صفحه تلویزیون

۶ نکته مهم برای تمیز کردن صفحه تلویزیون

زمانی که مشغول تماشای تلویزیون هستید و صفحه نمایشگر تصویر بی‌کیفیتی را به شما نشان می‌دهد، چه حسی پیدا می‌کنید؟ قطعا از اینکه نمی‌توانید برنامه مورد نظرتان را با کیفیت بالایی ببینید، حس ناخوشایندی دارید. گرد و غبار یا لکه‌های‌ روی صفحه تلویزیون دلیل این موضوع هستند. در چنین شرایطی باید مراحل و نکات تمیز کردن صفحه تلویزیون را بدانید و برای رفع آن اقدام کنید. تلویزیون‌ صفحه نمایش ظریفی دارد. پس باید با احتیاط و مراقبت زیاد آن را تمیز کنید. در این مقاله می‌خوانید مهم‌ترین نکات تمیز کردن تلویزیون چیست. همچنین با روش‌های خانگی از بین بردن خط و خش از صفحه تلویزیون، آشنا می‌شوید. تا انتها همراه ما بمانید.

روش‌های آسان پاک کردن صفحه تلویزیون

همان‌طور که متوجه شدید مراقبت از تلویزیون اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل قصد داریم در ادامه نکاتی را بیاوریم که هنگام پاک‌کردن تلویزیون باید بدانید. رعایت این موارد باعث می‌شود تلویزیون شما به بهترین صورت تمیز شود.

۱. تلویزیون را خاموش کنید

برای پاک کردن جای دست و گرد و غبار روی صفحه تلویزیون، ابتدا باید دستگاه خود را خاموش کنید. بهتر است برق آن را نیز قطع کنید. این اولین مرحله برای تمیزکردن صفحه تلویزیون است.

۲. از یک دستمال مناسب استفاده کنید

استفاده از یک دستمال با جنس مناسب دومین موردی است که باید رعایت کنید. بعد از خاموش کردن تلویزیون، گرد و خاک خودش را نشان می‌دهد. در این مرحله ابتدا باید با یک دستمال مناسب غبار را پاک کنید. یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز گزینه مناسبی برای این کار است. به‌علاوه دستمال‌های مخصوصی برای تمیز کردن تلویزیون در بازار موجوداند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اسپری تمیزکننده را روی یک دستمال مخصوص بپاشید. سپس آن را از چپ به راست روی صفحه تلویزیون حرکت دهید. دستمال را فقط از یک جهت روی نمایشگر بکشید. حرکت دستتان روی صفحه تلویزیون نباید به‌صورت رفت و برگشتی، دایره‌ای و از بالا به پایین باشد. به‌خصوص در تلویزیون‌های OLED که صفحه نمایش حساسی دارند.

توصیه می‌کنیم با مطالعه دفترچه راهنمای تلویزیون خود، از روش صحیح تمیز کردن آن و پاک‌کننده‌های مجازش باخبر شوید.

۳. محلول تمیزکننده مناسب انتخاب کنید

این نکته را فراموش نکنید که برای تمیز کردن صفحه تلویزیون حتما از مایع مخصوص یا اسپری تمیزکننده استفاده کنید. مایع تمیزکننده نامناسب می‌تواند به‌راحتی به صفحه تلویزیون شما آسیب بزند. استفاده از چنین مایعی شرایط خاص خودش را دارد. به‌هیچ‌وجه نباید مایع پاک‌کننده را روی صفحه تلویزیون بپاشید، زیرا قطرات آن به نمایشگر آسیب می‌زند.

محلول تمیزکردن تلویزیون

۴. محلول‌های نامناسب کدام‌‌اند؟

همیشه موارد موجود و در دسترس، گزینه‌های خوبی نیستند. در اینجا شما را با برخی از محلول‌های نامناسب برای تمیزکردن صفحه تلویزیون آشنا می‌کنیم.

  • از آب شیر به‌عنوان پاک‌کننده استفاده نکنید. به این دلیل که مواد معدنی، رسوب و نمک‌های محلول در آب روی صفحه خشک می‌شوند.
  • به‌هیچ‌وجه از شیشه‌‌پاک‌کن و محلول‌های شیمیایی دیگر استفاده نکنید. این محلول‌های تمیزکننده درصد بالایی از مواد شیمیایی را در خود دارند که صفحه نمایش تلویزیون را کدر می‌کند. علاوه‌بر این منجر به شوک الکتریکی، آتش‌سوزی و خرابی دستگاه شما می‌شود.
  • از الکل برای پاک کردن مانیتور و تلویزیون خود استفاده نکنید. تماس الکل با صفحه نمایشگر باعث ایجاد لکه‌های سیاه می‌شود.

۵. چگونه صفحه تلویزیون را خشک کنیم؟

صفحه تلویزیون را باید با روشی درست خشک کنید. برای خشک کردن صفحه تلویزیون در نظر داشته باشید کناره‌های تلویزیون و صفحه مانیتور محلی برای تجمع رطوبت است. بنابراین، باید با یک دستمال لطیف و نرم پاک‌سازی نهایی را انجام دهید تا رطوبتی روی صفحه باقی نماند. در آخر، وقتی کار نظافت تمام شد، یک تا دو ساعت تلویزیون را روشن نکنید تا به‌طور کامل خشک شود و رطوبت آن از بین برود.

۶. چگونه خط و خراش صفحه تلویزیون را از بین ببریم؟

پس از مشاهده خراش روی صفحه تلویزیون خود، از خدمات پس از فروش و گارانتی دستگاه خود استفاده کنید. اما در خانه چطور می‌توانید این خراش را از بین ببرید؟ راهکارهای آسان خانگی وجود دارد که انجام آن به شما کمک می‌کند تاحدی، از شر این خراش‌ها راحت شوید.

کیت تعمیر

فروشگاه‌های معتبر تلویزیون می‌توانند این کیت را در اختیار شما قرار ‌دهند. کیت تعمیر راهکار خوبی برای از بین بردن خطوط است.

وازلین

 کمی وازلین را روی یک پارچه میکروفایبر بریزید. سپس آن را روی خراش‌ها بکشید.

لاک واکل

از فروشگاه‌های لوازم جانبی تلویزیون و کامپیوتر، یک لاک واکل بخرید و کمی از آن را روی خطوط اسپری کنید.

نتیجه‌گیری تمیز کردن صفحه تلویزیون

در این مطلب ۶ نکته ضروری در مورد نحوه پاک کردن صفحه تلویزیون خواندید. همچنین متوجه شدید که بی‌احتیاطی در این زمینه، آسیب‌های جدی به تلویزیون شما وارد می‌کند. دانستن نکاتی مثل انتخاب محلول تمیزکننده مناسب و نحوه خشک کردن نمایشگر می‌تواند از ایجاد چنین آسیب‌هایی جلوگیری کند. توصیه می‌کنیم برای تمیزکردن قسمت‌های داخلی دستگاه یک بار در سال با مرکز خدمات انتخاب سرویس تماس بگیرید. تجمع گردوغبار منجر به ایجاد عیوب مکانیکی می‌شود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید و کاربردی واقع شود. درصورت بروز هرگونه مشکل جدی، با تعمیرکاران ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *