عکس شاخص

۵ نکته ضروری برای نگهداری از یخچال

یخچال و یخچال فریزر به‌عنوان دستگاهی برای حفظ و نگهداری از مواد غذایی، مهم‌ترین عضو هر آشپزخانه است. با این حال آیا از یخچالی که زندگی روزمره شما به آن وابسته است مراقبت می‌کنید و توجه ویژه‌ای به آن دارید؟ اگر پاسخی برای این سوال ندارید، به خواندن این متن ادامه دهید. در این بلاگ شما را با ۵ راه مهم برای نگهداری از یخچال آشنا می‌کنیم که با توجه به آن می‌توانید عمر و عملکرد این دستگاه را افزایش دهید. علاوه‌بر این، جلوی خرابی‌های ناگهانی آن را می‌گیرید و در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید. نصب و راه‌اندازی، تنظیم درجه حرارت و انجام سرویس‌های دوره‌ای از جمله نکات مهمی هستند که در این متن به آن می‌پردازیم.

۱. نصب و راه‌اندازی صحیح یخچال را به افراد متخصص بسپارید

پس از خرید یخچال اولین موردی که اهمیت دارد، نحوه درست و اصولی نصب و راه‌اندازی یخچال است. بهتر است این کار توسط افراد متخصص انجام شود تا از بروز مشکل جلوگیری شود. به‌علاوه اینکه در صورت بروز خرابی، امکان استفاده از گارانتی یخچال را خواهید داشت. معمولا فروشندگان یک محصول، فردی آموزش‌دیده را برای راه‌اندازی یخچال به شما معرفی می‌کنند.

این نکته را فراموش نکنید که در کنار مطالعه کامل دفترچه راهنما، از فردی که مسئول نصب یخچال است درباره مراقبت از یخچال سوال کنید. برای دریافت سرویس و خدمات جهت نصب و راه‌اندازی یخچال‌های اسنوا، دوو و بست با انتخاب سرویس در ارتباط باشید. شماره ۱۶۹۹ راه ارتباطی شما با انتخاب سرویس است.

۲. یخچال را به روش درست بشویید

از دیگر مواردی که برای نگهداری از یخچال مهم است و عمر مفید آن را زیاد می‌کند، درست تمیزکردن آن است. برای تمیزکردن یخچال بهتر است از وسایل و شوینده‌هایی استفاده کنید که آسیب‌زننده نباشند. زمانی که تازه یخچال را خریده‌اید یا وقتی که قصد تمیزکردن آن را دارید، باید از وسایل زیر استفاده کنید.
• مخلوط آب ولرم و جوش شیرین (هر لیتر آب یک قاشق جوش شیرین)
• اسفنج نرم
• یک تکه پارچه نرم، تمیز و خشک
برای این کار ابتدا کل مواد غذایی‌ داخل یخچال را خارج کنید. سپس اسفنج خشک را در سطل آب و جوش شیرین ببرید و جداره‌‌های داخلی یخچال و قفسه‌‌ها را با آن تمیز کنید. در آخر آن را با یک پارچه خشک، آن را پاک کنید. این نکته را در نظر بگیرید که پس از هر بار شست‌وشو برای یکنواخت‌شدن سرمای داخل یخچال باید مدتی (از زمان روشن شدن اولیه تا خاموش شدن کمپرسور یخچال) آن را خالی کنید. 

حتی اگر از یخچال‌های جدید و بدون برفک استفاده می‌کنید، بهتر است این کار را انجام دهید. زمانی که یخچال را خاموش می‌کنید، اجازه دهید به‌مدت دو ساعت استراحت کند. در این مدت یخچال را تمیز و سپس مجدد آن را روشن کنید.

۳. با اسمارت کولینگ، انرژی یخچال را ذخیره کنید

اولین موردی که برای استفاده بهینه از یخچال مهم است، فناوری به کار رفته در محصول است. سیستم هوشمند سرمایشی ((smart cooling یکی از همین موارد است. این تکنولوژی باعث می‌شود تا دمای یخچال شما به‌طور خودکار تنظیم شود.
در گذشته اگر می‌خواستید مواد غذایی داخل یخچالتان سرد و تازه بماند، آن را در طبقه بالای یخچال قرار می‌دادید. حالا لازم نیست این کار را انجام دهید. یخچال فریزرهای نوین از جمله یخچال اسنوا، با استفاده از سیستم اسمارت کولینگ، سرما را به‌طور یکنواخت و یکسان پخش می‌کنند.

در نتیجه، مواد غذایی داخل یخچال شما سالم و سرحال باقی می‌مانند. با وجود سیستم smart cooling و تکنولوژی به کار رفته در یخچال‌های اسنوا در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنید و استفاده درست و بهینه‌ای از یخچال خود دارید

۴. برای نگهداری از یخچال، درجه حرارت آن را تنظیم کنید

برای تنظیم دمای یخچال، باید به درجه حرارت دمای محیط توجه کنید. دمای محیط توصیه شده برای کارکرد یخچال ۵ تا ۴۳ درجه سانتی‌گراد است و شرایط محیطی خارج از این محدوده توصیه نمی‌شود. دمای این محصول از ۱+ تا ۷+ قابل تنظیم است. به گفته کارشناسان، ۵ درجه سانتی‌گراد، بهترین درجه برای یخچال است. این دما باعث می‌شود رشد باکتری‌ها به حداقل برسد یا متوقف شود. دمای فریزر از ۱۶- تا ۲۴- درجه سانتی‌گراد تنظیم می‌شود.
برای اطمینان از درستی دمای یخچال خود، دماسنج را در یک لیوان آب قرار دهید. سپس به‌مدت ۲۴ ساعت آن را در یخچال بگذارید. برای تنظیم دمای فریزر هم دماسنج را بین بسته‌های مواد غذایی بگذارید و یک روز بعد آن را بررسی کنید. با انجام این کار مطمئن می‌شوید که درجه یخچال و فریزر را درست تنظیم کرده‌اید.

periodic services

۵. سرویس‌های دوره‌ای را جدی بگیرید

سرویس‌های دوره‌ای مهم‌ترین کاری است که برای استفاده بهینه از یخچال باید انجام دهید. همه یخچال‌ها باید حداقل سالی یک بار توسط سرویس‌کار بررسی شوند. در سرویس‌های دوره‌ای تعمیرکاران و کارشناسان، یخچال شما را به‌طور کامل و دقیق بررسی و تمام مشکلات آن را برطرف می‌کنند.
توصیه می‌کنیم تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای یخچال خود را به تیم‌های خدمات و پشتیبانی یخچال بسپارید. به این دلیل که آن‌ها با تمام قطعات و مشکلات رایج در دستگاه شما آشنایی دارند و به بهترین شکل به شما خدمات می‌دهند

سرانجام بحث اینکه

همان‌طور که متوجه شدید  نگهداری از یخچال، عمر مفید آن را زیاد می‌کند. همچنین باعث می‌شود از بروز مشکلات و خرابی‌های احتمالی آن جلوگیری کنید. در این مطلب ۵ نکته مهم برای استفاده درست و بهینه از یخچال را خواندید. نکاتی درباره نصب و راه‌اندازی تا انجام سرویس‌های دوره‌ای. امیدواریم با رعایت این نکات، تجربه بهتری در استفاده از یخچال و یخچال فریزر داشته باشید.

درصورتی‌که به خدمات سرویس‌های دوره‌ای یخچال، تعمیر یخچال و خدمات پس از فروش آن نیاز داشتید، به صفحه اصلی سایت انتخاب سرویس مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *