کاهش مصرف برق یخچال

۷ روش کاربردی برای کاهش مصرف برق یخچال

کاهش مصرف برق یخچال، مهم‌ترین فاکتوری ا‌ست که همیشه باید به آن توجه کنید. یخچال‌ها به‌دلیل فعالیت همیشگی در طول روز، مصرف انرژی بالایی دارند. به‌همین دلیل در این مطلب، قصد داریم راه‌های کاهش مصرف برق یخچال را شرح دهیم. جالب است بدانید که یکی از عوامل مهم در قیمت‌گذاری محصولات میزان مصرف انرژی آن‌ها است. در نتیجه باید هنگام خرید یخچال و دیگر محصولات به مصرف انرژی آن توجه کنید. بررسی برچسب انرژی یخچال، درست چیدن مواد غذایی در یخچال و نصب یخچال در محل مناسب از جمله مواردی‌ است که باعث کاهش مصرف برق آن می‌شود. در ادامه با ما باشید و ۷ مورد مهم برای کاهش و صرفه‌جویی در مصرف برق یخچال را بخوانید.  

چگونه مصرف برق یخچال را کاهش دهیم؟

یخچال فریزر یکی از لوازم خانگی کاربردی و پرمصرف است که در طول شبانه‌روز کار می‌کند. قطعا می‌دانید که یخچال‌ها درصد بالایی از برق مصرفی خانه را به خود اختصاص می‌دهند. شما می‌توانید با رعایت نکاتی کاربردی و مهم، هم هزینه برق را کاهش دهید و هم در مصرف برق یخچال خود صرفه‌جویی کنید.

برای انجام این کار به موارد زیر توجه کنید:

  1. موقع خرید برچسب انرژی یخچال را ببینید
  2. یخچال را در محل مناسب نصب کنید
  3. به فاصله مناسب بین یخچال و دیوار توجه کنید
  4. ظروف و موادغذایی را درست بچینید
  5. موادغذایی بیش از حد داغ را درون یخچال قرار ندهید
  6. درجه حرارت یخچال را درست تنظیم کنید
  7. درب یخچال را زیاد باز و بسته نکنید

در ادامه به‌طور مفصل با جزئیات هرکدام از این نکات آشنا می‌شوید.  

۱. هنگام خرید، برچسب انرژی یخچال را ببینید

برچسب‌های انرژی یخچال از رنگ سبز تا قرمز و با حروف انگلیسی A تا G  مشخص شده‌اند. A به‌معنای کمترین و G به‌معنای بیشترین اندازه مصرف انرژی است. رنگ سبز نشانه سازگاری محصول شما با محیط زیست است. واضح است که یخچالی با نشان A و رنگ سبز، نشان‌دهنده برق و انرژی مصرفی پایین آن است.

نصب یخچال

۲. یخچال را در محل مناسب نصب کنید

به‌هیچ‌وجه، یخچال خود را در کنار شوفاژ، آبگرم‌کن، اجاق گاز و نور مستقیم خورشید قرار ندهید. وجود یخچال در مجاورت این منابع، عملکرد آن را کاهش و انرژی آن را نیز افزایش می‌دهد. برای نصب و راه‌اندازی یخچال‌های اسنوا، دوو و بست و دریافت خدمات پس از فروش این محصولات از طریق شماره ۱۶۹۹ با انتخاب سرویس در ارتباط باشید. 

ویژگی‌های محل مناسب نصب یخچال

  • دسترسی آسان به منبع آب دارد
  • در معرض نور مستقیم خورشید نیست
  • زمین آن تراز است
  • برای بازکردن آسان درهای یخچال به‌اندازه کافی جا دارد
  • فضای کافی برای جریان هوا در سمت راست، چپ، پشت و بالا وجود دارد

۳. به فاصله مناسب بین یخچال و دیوار توجه کنید

برای کاهش مصرف برق یخچال بدانید که باید حداقل ۱۰ سانتی‌متر بین یخچال و دیوار فاصله باشد. علاوه‌بر این، با تمیزکردن لوله‌های پشت یخچال باعث انتقال بهتر هوا و کاهش مصرف انرژی می‌شوید.

۴. ظروف و موادغذایی را درست بچینید

ظروف مواد غذایی را به‌درستی در یخچال قرار دهید. چیدمان نامناسب، از گردش هوا در یخچال جلوگیری می‌کند و در نهایت مصرف انرژی را افزایش می‌دهد. همچنین از قراردادن انواع رب گوجه فرنگی، قوطی کنسرو، بطری‌های حاوی شربت، شیشه‌های مربا، عسل و… در یخچال خودداری کنید. فضای یخچال را بی‌جهت پر نکنید تا انرژی آن هدر نرود.

۵. موادغذایی بیش از حد داغ را درون یخچال قرار ندهید

هرگز مواد غذایی داغ را داخل یخچال نگذارید. انجام این کار فشار زیادی را به موتور وارد می‌کند و در نهایت مصرف برق یخچال را افزایش می‌دهد.

تنظیم درجه حرارت یخچال

۶. درجه حرارت یخچال را درست تنظیم کنید

ششمین موردی که برای کاهش مصرف برق یخچال باید به آن توجه کنید، تنظیم درست درجه حرارت دستگاه است. بهتر است دمای یخچال را بین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. دمای فریزر را نیز بین ۱۸ تا ۲۰ درجه قرار دهید.

۷. درب یخچال را زیاد باز و بسته نکنید

بازوبسته‌‌کردن زیاد یخچال علاوه بر کاهش عمر دستگاه، موجب خرابی لاستیک و افزایش مصرف انرژی می‌شود. برای جلوگیری از این مشکلات، از بازوبسته‌کردن مداوم یخچال جدا خودداری کنید. در فصل‌های گرم سال به‌دلیل نیاز به آب سرد و خوراکی‌های خنک، درب یخچال را بیشتر از دیگر مواقع بازوبسته می‌شود. استفاده از آب‌سردکن در کاهش برق و انرژی محصول شما موثر است.

کلام پایانی کاهش مصرف برق یخچال

در این مطلب ۷ راه کاهش مصرف مصرف برق یخچال را بررسی کردیم. در مورد راه‌هایی مانند قرارندادن ظروف داغ در یخچال، بررسی برچسب انرژی یخچال و نصب آن در جای مناسب را توضیح دادیم. با رعایت نکاتی که در این متن آوردیم، می‌توانید در مصرف انرژی و برق یخچال خود صرفه‌جویی کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید و کاربردی واقع شود. اگر سوالی درباره مباحث مطرح شده دارید، در کامنت بنویسید. همکاران ما در اسرع‌وقت پاسخ‌گوی شما هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *